Room 21 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jaap Lobach - WaarBenJij.nu Room 21 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jaap Lobach - WaarBenJij.nu

Room 21

Door: Jaap Lobach

Blijf op de hoogte en volg Jaap

12 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

na de naamspelletjes, elkaar goed leren kennen en als tour operator alle kleuters de tuinen laten zien, was het toch echt tijd voor de kinderen om weer aan de gewone vakken te beginnen.

rekenen, spelling, sport en tuinieren. Het is echt ongelooflijk om te zien hoe fanatiek de kinderen bezig zijn met de natuur, duurzaamheid en gelijknamige onderwerpen. Als ik het van de ouders moet geloven is zeker een kwart van de school thuis ook begonnen met mooie bloemen of groente te planten. Elke klas gaat minimaal 1 á 2 keer per week met tuinman Jaap ( ik haha ) naar de tuinen.Elke klas is geweldig om zulke activiteiten te doen.

Maar tot nu toe blijft de leukste klas Room 21. Een klas vol met verschillende kinderen, die heel goed met elkaar omgaan en veel "gouden tickets" krijgen. ( Ben blij als ik a.s. donderdag weer terug mag naar hun ;) ).

De school heeft dit jaar een groot aanbod in duurzame lessen. Om het beter te zeggen elke klas is verplicht om een onderwerp op zich te nemen en zich daar het gehele jaar op te richten. Zo gaat er naar alle klassen een compost bak waar leerlingen hun afbreekbare afval in kunnen gooien, dit gaat vervolgens naar de wormenbak als voer voor de wormen. dan worden die wormen regelmatig samen met compost gebruikt om nieuwe planten of groenten.

Ook de eerste bijeenkomsten van Eco Warriors en Travelwise zijn weer voorbij. Eco Warriors die vorig jaar al met 53 man tijdens en na schooltijd flink in de tuinen liepen te werken hebben zich nu VERDUBBELD!!

Ja het gaat er op die school echt apart aan toe vergeleken met Nederland. Golden tickets, uniformen, Student of the year en iemand die na schooltijd met een vuilnisbak bij de uitgang gaat staan. Het is allemaal heel normaal daar.

Sinds ik hier naar stage ga met de bus heb ik altijd het idee gehad dat ik ver van mijn route moest om bijv. de buskaart te laden. Maar ik heb eens goed om mezelf heen gekeken. en nu blijkt gewoon dat er een ATM, top-up plaats, postkantoor en Klein supermarktje RECHT NAAST MIJN BUSSTOP is.

Nu wat dingen voor morgen, vrijdag en volgende week voorbereiden en dan is het alweer bijna weekend :)
niet weg deze keer, dus ik ben benieuwd.. Vanavond heel even met thuis skypen en slapen.

Bedankt voor het lezen en tot het volgende reisverslag,

Jaap

P.s foto's zal ik voortaan op Facebook uploaden i.v.m. limit foto's

  • 12 Februari 2014 - 10:29

    Janus Van Der Sande:

    Hallo Jaap,

    Volgens mij heb je het erg goed naar je zin. Naar aanleiding van jouw reisverslag lijkt het mij super om ook een keer in Nieuw-Zeeland ervaring op te doen! Veel succes de komende weken, ben erg benieuwd naar foto's!!

    keep in touch

    Groeten

  • 15 Februari 2014 - 12:24

    Iris:

    Hoi Jaap,
    Erg leuk om jouw verslagen te lezen! Zijn golden tickets, tickets die je verdient als je iets goeds hebt gedaan? Ben benieuwd naar de rest van je verhalen :)

    Groetjes Iris ( van orkest).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Flying far

Een reis naar het prachtige Nieuw-Zeeland vol met stage, familie en mooie bezienswaardigheden

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

A dream come true

25 Februari 2014

ALIENS!!

12 Februari 2014

Room 21

06 Februari 2014

Update!!

01 Februari 2014

Outside In
Jaap

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4822

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 14 April 2014

Flying far

Landen bezocht: